FAQ
1. Producten bestellen
Hoelang van tevoren moet ik bestellen?
Een High Tea Box bestellen of producten huren moet minimaal twee dagen van tevoren gedaan worden. Wil je iets voor morgen hebben? Neem eerst telefonisch contact met ons op om dit te bespreken.
Moet ik direct betalen bij het bestellen?
Nee, wanneer je een bestelling wilt plaatsen vraag je eerst een offerte aan. Wij moeten namelijk eerst controleren of de producten op voorraad zijn en of de leverdatum mogelijk is. Wanneer je akkoord gaat met de offerte kun je deze binnen 14 dagen betalen en vervolgens ontvang je van ons de factuur. Je bestelling is bevestigd wanneer de offerte betaald is.
Wat zijn de betalingsvoorwaarden?
Een offerte is 14 dagen geldig en moet bij akkoord binnen 14 dagen betaald zijn. Wanneer de leverdatum binnen die 14 dagen valt staat er een andere vervaldatum op de offerte. Na betaling is de bestelling bevestigd en ontvang je de factuur van ons.
2. High Tea Boxen
Zijn de producten in de High Tea Box vega?
Bij het bestellen van een High Tea Box kun je selecteren of je er wel of geen vlees en vis in wilt.
Wordt er rekening gehouden met allergieën?
Niet bij alle producten is het mogelijk om rekening te houden met allergieën of dieetwensen. Neem eerst contact op voor je een bestelling plaatst.
Worden de producten zelf gemaakt?
Ja, alle producten in de High Tea Boxen worden door ons zelf gemaakt met uitsluitend verse ingrediënten.
Kan ik een High Tea Box bestellen op werkdagen?
Ja dat kan. Van maandag t/m vrijdag kunnen bestellingen geleverd worden van 19.00-20.30 uur. Op zaterdag en zondag van 10.00-20.30 uur. Alle producten worden vers gemaakt en kunnen tot de volgende dag (in de koelkast) bewaard worden.
Hoe zit het met duurzaamheid?
Vintage & Pastries wil een duurzaam bedrijf zijn. Onze producten zoals jam en clotted cream worden in recyclebare originele weckpotten bezorgd.
De ingrediënten die wij gebruiken, zoals eieren en vlees, zijn biologisch of hebben een drie sterren beter leven keurmerk. Producten worden in 100% bio-afbreekbare verpakkingen geleverd.
Lees hier meer over duurzaamheid bij Vintage & Pastries.
Waar kan ik een review schrijven?
Ga naar het product dat je besteld hebt. Op de productpagina kun je onderaan een beoordeling achterlaten. Je kunt ook een review achterlaten op Google.
3. Verhuur
Hoe werkt verhuur?
1. Kies de gewenste producten uit ons assortiment.
2. Kies het aantal en de gewenste leverdatum.
3. Plaats in je winkelmandje.
4. Laat eventueel een notitie achter in je winkelmandje.
5. Rond je bestelling af, geef aan of je het wilt ophalen of bezorgen en vraag een offerte aan.
6. Wij nemen contact met je op om de bestelling en leverdatum door te nemen en te bevestigen. We spreken dan ook een retourdatum en tijdstip af.
7. Ontvang van ons de offerte.
8. Neem contact op voor een wijziging of anders bevestig de offerte door de betaling te doen.
9. Bij betaling is je bestelling bevestigd en ontvang je de factuur.
10. De producten worden door ons op het afgesproken tijdstip bezorgd of deze haal je zelf op.
11. Wanneer alles in goede staat weer bij ons terug is wordt de borg teruggestort.
Is er een minimumbedrag voor het huren van producten?
Nee, er is geen minimumbedrag.
Moet ik een borg betalen?
Ja, voor het huren van producten vragen wij een borg van €100,-. Dit is een standaard bedrag ongeacht de hoogte van de bestelling. Wanneer alle producten in goede staat weer terug zijn zal de borg teruggestort worden. Bij schade of verlies zullen kosten hiervoor van de borg afgetrokken worden. Dit zal altijd in overleg gebeuren.
Hoe lang kan ik gehuurde producten houden?
De standaard huurtijd voor producten is drie dagen. Geef bij de gewenste leverdatum de dag op dat je de producten wilt ontvangen. Uiterlijk twee dagen later moeten de producten weer bij ons terug zijn. Samen spreken we een geschikte retourdatum en tijdstip af.
In overleg kunnen producten voor een langere tijd gehuurd worden. Neem hiervoor contact met ons op of laat een notitie achter bij het bestellen.
Wat als er iets kapot gaat?
Dat kan gebeuren. Veel producten die wij verhuren zijn kwetsbaar. Hoeveel jij en wij ons best doen om ze veilig te vervoeren, er kan soms iets breken. Wij horen graag van je wanneer dit gebeurt. Samen kijken we dan wat de vervangingswaarde is. Dit wordt in rekening gebracht met de borg die betaald wordt.
Hoe worden gehuurde producten vervoerd?
Alle producten worden geleverd in kratten/kisten. Het servies en glaswerk worden beschermd met vilt om beschadiging bij transport te voorkomen. Bij retour hoeft het vilt er niet tussen wanneer het servies vies is.
Hoe zit het met het schoonmaken van gehuurde producten?
Lees hier meer over schoonmaken van gehuurde producten.
Wat zijn de voorwaarden voor verhuur?
Lees hier meer over de algemene voorwaarden rondom verhuur.
4. Bezorgen & Ophalen
Kan ik zelf een bezorg- ophaaldatum kiezen?
Ja, je kunt bij alle producten een gewenste leverdatum kiezen waarop je de bestelling wilt ophalen of laten bezorgen. Wij nemen contact met je op om de gewenste leverdatum te bevestigen.
Wat zijn de bezorgkosten?
Wij rekenen standaard €30,- plus €0,68 per gereden kilometer, gerekend vanaf ons adres (Jacob Catsstraat 70, Hilversum). Voor het berekenen van de bezorgkosten, vermenigvuldig de afstand in km's x4 voor verhuur en x2 voor High Tea Boxen.
Lees hier meer over bezorgen en ophalen.