Veelgestelde vragen

Het assortiment

Waar komen alle vintage producten vandaan?

De producten komen uit mijn constante jacht op mooie vintage en antieke producten. Ik vind ze bij kringloopwinkels, markten, Franse brocantes, Marktplaats, veilingen maar ook van particuliere mensen. Misschien heb jij wel mooie producten in huis voor mij?

Maak je ook zelf producten?

Jazeker, naast vintage, antiek en curiosa maak ik ook zelf producten zoals kaarsen, vlaggetjes en meer. Het assortiment is heel variërend.

Kan je ook producten voor me zoeken?

Regelmatig krijg ik de vraag of ik kan zoeken naar een specifiek product. Dit kan. Laat mij weten waar je naar op zoek bent en ik houd het voor je in de gaten. Ik zal dan contact met je opnemen wanneer ik denk iets gevonden te hebben voor je.

Neem je producten aan?

Jazeker, heb jij thuis vintage, antieke of curiose producten thuis liggen waar je van af wilt of ben je bezig met een huisontruiming? Neem gerust contact met mij op. Stuur mij een e-mail met wat foto's en ik ga kijken of ik er iets mee kan.

Mail naar: info@dewereldvankant.nl

Kunnen producten ingepakt worden?

Ja, in je winkelmandje kun je een vinkje selecteren dat je producten ingepakt wilt hebben als cadeau. De inpakservice verschijnt dan als product. Selecteer de hoeveelheid cadeau's die je ingepakt wilt hebben. Je kunt ook een handgeschreven boodschap toevoegen.

Laat in het notitievlak achter welk cadeau je ingepakt wilt hebben.

Verkoop je ook cadeaubonnen?

Ja, onderaan de website kun je links op 'cadeaubon' klikken om deze te kopen. Cadeaubonnen worden per e-mail verzonden.

Verhuur

Hoe werkt verhuur?

1. Kies de gewenste producten uit ons assortiment verhuur.
2. Kies het aantal en plaats in het winkelmandje.
3. Vul bij notities in wat de gewenste leverdatum en tijdstip is.
4. Selecteer bij het afrekenen 'offerte voor verhuur' en rond je aanvraag af. Je hoeft nog niets te betalen.
5. Ik neem contact met je op om de aanvraag door te nemen. We spreken dan ook direct een datum/tijdstip af waarop je de producten terug komt brengen.
6. Bij betaling is je bestelling bevestigd.
7. De bestelling staat op het afgesproken tijdstip voor je klaar om opgehaald te worden.
8. Wanneer alles in goede staat weer terug is wordt de borg teruggestort.

Wat is de huurperiode?

De standaard huurperiode is drie werkdagen. Geef bij notities de dag op dat je de producten wilt ophalen. Uiterlijk twee werkdagen later moeten de producten weer terug zijn. Samen spreken we een geschikte retourdatum en tijdstip af.
In overleg kunnen producten voor een langere tijd gehuurd worden. Neem hiervoor contact met mij op of laat een notitie achter bij het bestellen.

Is er een minimumbedrag?

Nee, er is geen minimumbedrag voor het huren van producten.

Wordt er een borg gevraagd?

Ja, voor het huren van producten wordt er meestal een borg gevraagd van €100,-. Dit bedrag is afhankelijk van de totale bestelling. Wanneer alle producten in goede staat weer terug zijn zal de borg teruggestort worden. Bij schade of verlies zullen kosten hiervoor van de borg afgetrokken worden. Dit zal altijd in overleg gebeuren. 

Hoe lang van te voren moet ik bestellen?

Aanvragen voor verhuur dienen minimaal twee dagen voor de gewenste leverdatum gedaan te worden. Ben je last-minute op zoek, neem gerust contact met mij op.

Kan het bezorgd worden?

Het is ook mogelijk om je bestelling door mij te laten bezorgen. Dit is mogelijk tot 20 km van Hilversum. De kosten voor bezorging zijn:
0-5 km €25,-
5-10 km €40,-
10-20 km €60,-

Bij het afrekenen kun je bij 'Verzenden of bezorgen' de optie 'Bezorging' selecteren. De bezorgkosten worden automatisch berekend op basis van het aantal km. Wanneer de afstand groter is dan 20 km zal deze optie niet verschijnen.

Wat als er iets kapot gaat?

Dat kan gebeuren. Veel producten die ik verhuur zijn kwetsbaar. Ook al ga je zo netjes mogelijk om met de producten, er kan soms iets breken. Ik hoor graag van je wanneer dit gebeurt. Samen kijken we dan wat de vervangingswaarde is. Dit wordt in rekening gebracht met de borg.

Hoe zit het met schoonmaken?

Gehuurde producten dienen schoon weer ingeleverd te worden. Let hierbij op dat servies en kristal niet in de vaatwasser mag maar met de hand afgewassen dient te worden.

Verzenden, bezorgen en ophalen

Kan mijn bestelling verzonden worden?

Ja, bestellingen worden verzonden via PostNL. Er zijn bepaalde producten die niet kunnen worden verzonden, dit staat vermeld bij het product.

Kan het verzonden worden naar een PostNL afhaalpunt?

Ja, je kunt bij het afrekenen selecteren dat je jouw bestelling verzonden wilt hebben naar een PostNL afhaalpunt. Deze kun je zelf selecteren nadat je de betaling hebt gedaan.

Kan ik mijn verzending volgen?

Ja, je ontvangt een Track & Trace code waardoor je jouw bestelling kunt volgen.

Kan ik mijn bestelling ophalen?

Ja, alle producten kunnen worden opgehaald in Hilversum. Hieronder zie je de ophaaltijden. Dit is altijd op afspraak. Laat mij in het notitievak weten wanneer en hoe laat je het op wilt komen halen. 

Ophaaltijden
Maandag, dinsdag en donderdag tussen 18.00-20.30 uur
Woensdag en vrijdag t/m zondag tussen 10.00-20.30 uur

Ophaaladres
Jacob Catsstraat 70
1215 GA Hilversum

Kan ik het vandaag al ophalen?

In de meeste gevallen kun je jouw bestelling nog dezelfde dag ophalen. Laat bij notities weten wanneer je het op wilt komen halen. Ik laat je weten of dit mogelijk is.

Kan ik mijn bestelling laten bezorgen?

Het is ook mogelijk om je bestelling door mij te laten bezorgen. Dit is mogelijk tot 20 km van Hilversum. De kosten voor bezorging zijn:
0-5 km €25,-
5-10 km €40,-
10-20 km €60,-

Bij het afrekenen kun je bij 'Verzenden of bezorgen' de optie 'Bezorgen' selecteren. De bezorgkosten worden automatisch berekend op basis van het aantal km. Wanneer de afstand groter is dan 20 km zal deze optie niet verschijnen.